lilla älsklingen..

Kom ut i till hagen och skulle ta in min stormis.
Kände att han nickade och skjöt fram huvudet lite mer än vanligt.
Gjorde i ordning honom som vanligt -borsta, kratsa, sadla och tränsa.
satt upp och han kändes normal.
Men när vi kom till det lösa stället i paddocken kändes det som om han haltade.
Frågade ebba om det syntes, men hon kunde inte se nåt.
Började så småning om trava, men slutade när jag kände att han haltade rejält.
Ebba kollade, och nu såg hon också att han haltade, rätt mycket.
Så jag satt av och ledde upp honom till stallet.
Kylde av benen och borstade honom lite.
Tror att det var vänster fram som ömmade.
 
Kan ha något med att bella öppnade ginden (tokhäst) i natt, och sprang lite grann.
Bara runt i byn tror -och hoppas- jag, men storm var säkert galen i hagen.
Kanske att han skadade sig då?
Någon som jobbar här hos pappa i svinhuset såg henne vi kyrkan kl. 6 i morse.
Nu får vi knyta med ett rep på låset på grinden...
 
Fick sitta upp och hoppa lite på bella istället.
Gick faktiskt ovanligt bra. 
Hoppade kombination på 1,10.
Super bella!
 
Känner mig trött...
Ska nog gå och lägga mig snart.
 
puss hej ses hörs!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0